zondag 12 mei 2024

Budget Skincare waar influencers bij zweren

Een oplossing voor een droge, vochtarme en gevoelige huid, maar tegelijkertijd betaalbaar. Het budget merk “CeraVe” bestaat al jaren en krijgt momenteel dankzij TikTok een hoop aandacht. De ‘skinfluencers’ hebben het product ontdekt en ze zijn fan. Daarnaast zweren menig beroemdheden bij het betaalbare product. 

Het merk is onderdeel van de L’Oréal Group en bestaat al vijftien jaar. Het is samen met dermatologen ontwikkeld als een therapeutische huidverzorgingslijn en bestaat uit dermatologische geteste reinigingsmiddelen, vocht inbrengende crèmes en lotions. Speciaal ontwikkeld voor mensen met aandoeningen zoals eczeem, rosacea en acne. 

Het merk heeft de spotlight te danken aan Gen Z, dat zijn mensen geboren tussen 1996 en 2015. Door hun bereik op de sociale media apps TikTok en Instagram krijgen zij veel aandacht en zijn zij de ideale adviseurs voor producten. Een van de ‘skinfluencers’ is de 24- jarige Hyram Yarbo. Met meer dan zes miljoen volgers op TikTok adviseert hij zijn volgers over skincareproducten. Hij bestudeerde de ingrediënten van CeraVe, testte het zelf en raadde het aan. 

Eén van de belangrijkste ingrediënten die je in de producten zal tegenkomen, zijn ceramiden. Ceramiden zijn vetten die natuurlijk aanwezig zijn in de huid. Ze houden huidcellen bij elkaar en hydrateren de huid. Dit voorkomt een droge, gevoelig huid. Hierdoor wordt de schade van buitenaf beperkt. 

De buitenkant van het merk ziet er niet zo interessant uit, gewoon een basic verpakking. Het merk heeft zich vooral gericht op de ingrediënten en is budgetvriendelijk. Tegenwoordig kijken mensen verder dan de verpakking en kopen zij op basis van de ingrediëntenlijst. Gemiddeld zijn de producten rond tien euro. 

Het merk is online verkrijgbaar en bij de apotheek. 

Dit moet je lezen

Meest gelezen