donderdag 25 juli 2024

Maand van het gebit… en hoe loopt het?

We zijn nu ruim een week bezig met de “maand van het gebit” en zijn benieuwd hoe het tot nu toe gaat. Heeft de bewustwordingscampagne de aandacht getrokken die je hoopte? Hebben veel patiënteigenaren de oproep voor een gratis gebitscontrole opgevolgd? Is de boodschap aangekomen bij patiënteigenaren, en zo ja, hoe kunnen we op dit momentum voortbouwen om de campagne nog succesvoller te maken? Of valt de reactie tot nu toe juist wat tegen?

Als je op zoek bent naar manieren om de impact nog te vergroten, overweeg dan deze aanvullende tips:

Persoonlijke herinneringen
Stuur gerichte herinneringen naar patiënteigenaren die al een tijdje niet voor een gebitscontrole zijn geweest. Binnen programma’s als Animana is het mogelijk om te zoeken naar producten en ook wanneer iemand een bepaald product voor het laatst heeft afgenomen. Als je dit toepast kun je op deze manier eenvoudig de juiste doelgroep patiënten selecteren.

Gebruik van sociale media
Een hele goede is om voor-en-na foto’s van behandelingen (uiteraard met toestemming van de eigenaar) te delen om het belang van gebitsbehandelingen te benadrukken.

Focus op educatie
Organiseer informatieve sessies waarbij korte presentaties worden gehouden over het belang van gebitsverzorging, inclusief demonstraties van tanden poetsen bij huisdieren. Dit kun je op een avond op de praktijk doen, maar wat dacht je van een live sessie op Instagram? Supermakkelijk en heel toegankelijk.

Educatieve content
Creëer eenvoudige, informatieve video’s of blogposts over het belang van preventieve gebitsverzorging en deel deze op je website en sociale media.

Beloningssysteem
Bied een kleine korting op toekomstige behandelingen of producten voor elke verwijzing die een nieuwe klant brengt. Denk aan bij-producten als korting op tandpasta of kauwstaafjes bijvoorbeeld.
Wat je ook kunt doen is een kwantumkorting bedenken: 2 + 1 gratis of 2e zak voor de helft van de prijs. Zorg dat de aanbieding interessant genoeg is, maar je niet al je marge weggeeft.

Bedenk een spaarsysteem
Wat ook heel goed kan werken is een spaarsysteem. Ook dit is in Animana goed in te regelen. Je kunt bijvoorbeeld voor dentale voeding opzetten, 6e zak gratis of met andere dentale producten die door het jaar heen regelmatig worden afgenomen.

Deze aanvullende initiatieven kunnen helpen de rest van de maand nog succesvoller te maken door het bewustzijn te vergroten en meer eigenaren aan te moedigen actie te ondernemen voor de gezondheid van het gebit van hun huisdier. Vergeet niet, de kracht van de herhaling is een belangrijke, dus regelmatig posten op de socials en stuur eens een extra mailing richting je klanten. Succes!

Dit moet je lezen

Meest gelezen