vrijdag 21 juni 2024

Handige tips voor een succesvolle “maand van het gebit”

De maand van het gebit is een belangrijke periode voor jou als dierenartspraktijk om het bewustzijn en de kennis over tandheelkundige gezondheid bij huisdieren te verhogen. Een gezond gebit is immers essentieel voor het algehele welzijn van huisdieren, en toch blijkt uit onderzoek dat een groot percentage van de honden en katten gebitsproblemen ontwikkelt, vaak zonder dat hun eigenaren dit beseffen.

Onderstaande tips bieden praktische richtlijnen en creatieve ideeën voor het promoten van gebitsverzorging bij huisdieren, het verhogen van het aantal bezoeken aan de kliniek, en het versterken van jouw band met de patiënteigenaren. Laten we samenwerken aan een gezondere toekomst voor onze huisdieren, te beginnen met hun gebit!

  1. Social media content: Maak een contentkalender voor de maand, met bijvoorbeeld drie posts per week. Deze kunnen bestaan uit tips voor mondverzorging, leuke weetjes over het gebit en belangrijke feiten over tandheelkundige aandoeningen. Je kunt gebruik maken van gratis fotobewerkingstools zoals Canva of Adobe Spark om eenvoudig visueel aantrekkelijke posts te maken.
  2. E-mail nieuwsbrieven: Gebruik een e-mail marketing service (bijv. Mailchimp of Brevo) om een aantrekkelijke nieuwsbrief te ontwerpen die makkelijk te lezen is op zowel computers als mobiele apparaten (responsive noemen we dat). Deel tips, aanbiedingen en succesverhalen van eerdere patiënten.
    Je kunt natuurlijk mailen via Animana, maar het nadeel van Animana is dat je geen enkele vorm van tracking hebt. Je kunt dus niet controleren of de e-mail überhaupt is aangekomen of op welke links geklikt is.
  3. Gratis gebitscontroles: Bied in februari gratis gebitscontroles aan. Dit is perfect om bestaande relaties te versterken en nieuwe klanten aan te trekken. Gebruik deze kans om de voordelen van professionele gebitsverzorging te laten zien. Mocht de bezetting het toelaten, zet dan de paraveterinair in. Dit maakt het werk ook nog eens leuker voor hen.
  4. Korting op gebitsbehandelingen: Moedig preventieve zorg aan door kortingen te bieden op gebitsreinigingen en andere tandheelkundige producten. Dit maakt tandheelkundige zorg niet alleen aantrekkelijker maar ook toegankelijker. Bedenk echter wel, korting zal ook terugverdiend moeten worden. Geef niet teveel weg.
  5. Educatieve workshops en poetsinstructies: Geef praktische workshops of online tutorials (filmpjes) over het poetsen van de tanden van huisdieren. Zo help je klanten om thuis actief betrokken te zijn bij de gebitsverzorging van hun dier. Dit is ook voor het team heel leuk. Zo betrek je iedereen bij deze actiemaand.
  6. Bewustwording van symptomen: Help klanten de tekenen van gebitsproblemen te herkennen. Gebruik posters, flyers, en social media om informatie over symptomen zoals slechte adem of bloedend tandvlees te verspreiden.
    Posters en flyers zijn zelf te maken met behulp van eerdergenoemde tools, maar de industrie zoals Royal Canin, Virbac biedt ook vaak mooie kant en klare posters aan.
  7. Voedingsadvies en productkortingen: Geef advies over diëten en voedingsmiddelen die de mondgezondheid bevorderen. Bied ook kortingen op producten die specifiek gericht zijn op het ondersteunen van de gebitsgezondheid.
  8. Reviews: Vraag toestemming aan klanten om hun huisdieren als succesverhalen te gebruiken. Deze kunnen gepresenteerd worden in de vorm van voor-en-na foto’s of korte beschrijvingen van de uitgevoerde behandelingen en de resultaten. Natuurlijk plaats je dit dan op je Facebook en/of Instagram.

Met enthousiasme en betrokkenheid kun je samen met je collega’s een succesvolle ‘Maand van het Gebit‘ campagne creëren. Deze tips zullen helpen om de belangrijkste boodschap over te brengen: een gezond gebit is cruciaal voor een gelukkig en gezond huisdier.

Dit moet je lezen

Meest gelezen